مادّه – جنس فروردین ماه خیابان فروردین

مادّه – جنس: فروردین ماه خیابان فروردین دستگیری بازداشت نیسان ماشین ایران پرونده انتقال

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی «گوشش را بریدند»! , شاهکاری دیگر در مواجهه با کودکان کار

    شب گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد یکی از ماموران پیمانکاری تحت قرارداد شهرداری منطقه سه، گوش یکی از کودکان کار زباله‌گرد را بریده است. 

    «گوشش را بریدند»! , شاهکاری دیگر در مواجهه با کودکان کار

    شاهکاری دیگر در مواجهه با کودکان کار؛ «گوشش را بریدند»!

    عبارات مهم : زباله

    شب گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می داد یکی از ماموران پیمانکاری تحت قرارداد شهرداری منطقه سه، گوش یکی از کودکان کار زباله گرد را بریده هست.

    شب گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می داد یکی از ماموران پیمانکاری تحت قرارداد شهرداری منطقه سه، گوش یکی از کودکان کار زباله گرد را بریده است.

    «گوشمو بریدن؛ چون آشغال جمع می کردم. با این تیغ هایی که سر و صورت رو اصلاح می کنن، گوشم رو بریدن.» شب گذشته بود که فیلمی از کودک کار زباله گردی منتشر شد که راجع به بریده شدن گوشش صحبت می کرد. روایت تلخ کودکی که مشغول جمع کردن و جداکردن ضایعات زباله ها بوده و یکی از ماموران پیمانکاران تحت قرارداد شهرداری منطقه ۳ با تیغ اصلاح گوشش را می برد. در فیلم قسمتی از گوشش باندپیچی شده است و می گوید که بخیه کرده هست. کودکان کاری که در معرض انواع خشونت ها قرار می گیرند و هر از چندگاهی اگر شانس داشته باشند و دیده شوند، رسانه ای می شود و احتمالا بدون نتیجه، دومینووار به کودک کار دیگری می رسد.

    «گوشش را بریدند»! , شاهکاری دیگر در مواجهه با کودکان کار

    در همین میان الهام فخاری، مدیر کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از پیگیری عنوان بریده شدن گوش کودک زباله گرد خبر داده هست. او در تصویر العمل به انتشار فیلمی مبنی بر بریده شدن گوش یک کودک زباله گرد که مدعی شده است افرادی با پوشش و لباس مامور شهرداری با تیغ اصلاح گوش او را بریده اند، به ایسنا گفته است: «من با شهردار منطقه ۳ صحبت کردم و قرار شد که پیگیری های مورد نیاز را در مورد صحت و سقم این ادعا انجام دهد.» او با بیان این که عنوان این است که باید اصل ماجرا حل شود، گفته است: «در کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به دنبال آن هستیم که مولفه های دقیق تری را در مورد کنترل عملکرد پیمانکاران زباله داشته باشیم.» مدیر کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان این که بعضا دیده می شود که پیمانکاران وظایف خود را به پیمانکاران درجه ۲ و ۳ واگذار می کنند و حتی از اتباع بیگانه بهره کشی می شود، گفته است: «باید مدل نظارتی مان را موثرتر کنیم و قطعا این مهم پیگیری می شود.»

    همچنین، عدالت امیرزاده معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 3 با اعلام اینکه تاکنون هیچ شکایتی از سوی فرد یا افرادی در این خصوص در شهرداری منطقه 3 مطرح نشده هست، از شهروندان درخواست کرد به نیروهای شهرداری جهت یافتن این کودک کمک کنند تا ابعاد عنوان روشن شود و با متخلفان احتمالی علاوه بر برخورد اداری برخورد قضایی صورت گیرد.

    شب گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد یکی از ماموران پیمانکاری تحت قرارداد شهرداری منطقه سه، گوش یکی از کودکان کار زباله‌گرد را بریده است. 

    در همین میان هادی شریعتی، حقوقدان و فعال حقوق کودک به حمایت های قانونی از این کودکان و لزوم آشنایی این مراکز با حقوق اولیه کودک تاکید کرده است که آن را در ادامه می خوانید.

    چنین برخوردهایی با کودکان کار به وسیله شرکت هایی که با عنوان شرکت های حمایتی تعریف شده است اند، چه توجیهی دارد؟

    اخبار تکان دهنده و دلخراشی که در مورد اوضاع کودکان کار و به شکلی خاص تر کودکان زباله گرد هر از چندگاهی رسانه ای می شود، نتیجه نوع نگرش به این پدیده و آسیب اجتماعی هست. چالشی که هر روز عمیق تر می شود حاصل عملکرد ضعیف و معکوس شرکت هایی است که در قانون نقش آنان به عنوان شرکت های حمایتی تعریف شده است است ولی عملکرد و بازتاب فعالیت هایشان در اغلب موارد منجر به نقض حقوق کودک و در واقع علیه کودکان کار هست. از اجرای طرح امنیتی و پلیسی ساماندهی که با دستگیری های گسترده کودکان کار همراه است تا انتشار اخبار گاه و بیگاه ضرب و شتم مکرر این کودکان به وسیله ماموران این شرکت ها؛ در همه این موارد و موارد مشابه می توان سایه پررنگی از عدم آشنایی با اصول اولیه حقوق کودک و همچنین نگاه تهاجمی به فقر و اتهام زنی به فقرا را مشاهده کرد. این نگرش چه آگاهانه و چه از سر ناآگاهی باشد، نیاز به اصلاح فوری دارد لیکن آسیب های اجتماعی در مرحله ای نه تنها یک بخش بلکه کل جامعه را درگیر و فلج خواهد کرد.

    «گوشش را بریدند»! , شاهکاری دیگر در مواجهه با کودکان کار

    قانون راجع به عنوان بریده شدن گوش کودک زباله گرد، با توجه به حقوقی که به عنوان یک کودک دارد، چه می گوید؟

    در اتفاق اخیر بریدن گوش یک کودک زباله گرد با توجه به پیگیری مدیر کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران باید منتظر نتیجه تحقیقات این کمیسیون بود، گزارشی که امیدواریم هر چه سریع تر و به شکلی براق و مستند منتشر شود. چناچه وقوع این اتفاق دلخراش تایید شود و صحت داشته باشد طبق ماده 4 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 1381 که اشاره می کند هر گونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و معنوی کودکان و نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی آنان ممنوع و مرتکب به سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و همچنین جزای نقدی محکوم خواهد شد و با توجه به ماده 5 همین قانون که کودک آزاری را جرم عمومی تعریف کرده هست، هر شخصی می تواند از ضارب یا ضاربین تحت این عنوان مجرمانه شکایت مطرح کند. در این عنوان با توجه به اصل صلاحیت سرزمینی بودن جرائم و مجازات ها هیچ تفاوتی در ایرانی یا مهاجر بودن این کودک کارگر وجود نخواهد داشت. علاوه بر مجازات تعیین شده است در این قانون عاملین اتفاق محکوم به پرداخت دیه نیز خواهند شد.

    آیا می شود از شهرداری به علت به کارگیری غیرقانونی کودکان در مراکز پسماند در این عنوان پیگیری کرد؟

    شب گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد یکی از ماموران پیمانکاری تحت قرارداد شهرداری منطقه سه، گوش یکی از کودکان کار زباله‌گرد را بریده است. 

    بله؛ با توجه به نقش نظارتی شرکت بازرسی کل کشور و در صورت مشخص شدن ارتباط ضاربین با پیمانکاران شهرداری می توان نسبت به وقوع این جرم و سایر تخلفات صورت گرفته پیمانکاران شهرداری از جمله به کار گیری غیر قانونی کودکان در مراکز پسماند، گزارش و شکایت مکتوبی به این شرکت ارائه داد.

    واژه های کلیدی: زباله | قانون | قانونی | کودکان | شهرداری | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار