مادّه – جنس فروردین ماه خیابان فروردین

مادّه – جنس: فروردین ماه خیابان فروردین دستگیری بازداشت نیسان ماشین ایران پرونده انتقال

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی دشمنی قابل پیش‌بینی با رجیستری

    وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در همان شروع فاز پایش گوشی ها و پیش از اینکه هیچ برندی اعلام شود، یک شبه هزینه گوشی ها ۲۰۰ هزار تومان اوج رفت، علت این عنوان را سو

    دشمنی قابل پیش‌بینی با رجیستری

    دشمنی قابل آینده نگری با رجیستری

    عبارات مهم : بازار

    وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در همان شروع فاز پایش گوشی ها و پیش از اینکه هیچ برندی اعلام شود، یک شبه هزینه گوشی ها ۲۰۰ هزار تومان اوج رفت، علت این عنوان را سودجویی مشخصا تعدادی از فروشندگان بیان کرد. محمد جواد آذری جهرمی راجع به شبهه درآمد وزارت ارتباطات با اجرای طرح رجیستری به گزارش ایسنا اظهار کرده است: منابع حاصل از مبارزه با قاچاق از طریق گمرک به خزانه وارد می شود و به وزارت ارتباطات نمی رسد ولی تاثیر مهم این طرح پایش سلامت مردم و خدمات بعد از فروش است.

    دشمنی قابل پیش‌بینی با رجیستری

    رجیستری، طرحی است که جهت نخستین بار در اواسط سال ۸۵ در کشورمان اجرایی شد. ولی به علت اشتباهات فراوانی که داشت، در اوایل سال ۸۶ متوقف شد. این طرح سال هاست که در مرحله آزمایشی واقع شده است است و بارها اجرایی شده است و به علت پرسشها فنی متوقف شده است هست. تقریبا از سال ۹۴ بود که اجرایی شدن طرح رجیستری جدی تر شد و کارگروه هایی جهت بررسی تخصصی این طرح تشکیل شدند. طرح ملی ثبت گوشی های گوشی موسوم به رجیستری به منظور مقابله با قاچاق این کالا از برنامه های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که بعد از ۱۱ سال از ۲۸ مهرماه اجرا شد.

    اجرای طرح ملی ثبت گوشی های گوشی تصویر العمل هایی متعددی را در بازار و بین مردم داشته است و در این بین با وجود دغدغه خریداران و فروشندگان متفرقه گوشی های تلفن همراه، نمایندگان رسمی برندهای معروف از این طرح استقبال می کنند و معتقدند که اجرای این طرح به نفع همه است و مشکلی وجود ندارد. ولی چیزی که در روزهای نخست اجرای این طرح در بازار گوشی های همراه اتفاق افتاد، بالارفتن قیمت گوشی ها به طور میانگین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود. ولی بعضی دیگر معتقدند اجرای طرح رجیستری و عدم خدمت رسانی به گوشی های قاچاق، تنها راه مبارزه با قاچاق گوشی های گوشی است.

    وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در همان شروع فاز پایش گوشی ها و پیش از اینکه هیچ برندی اعلام شود، یک شبه هزینه گوشی ها ۲۰۰ هزار تومان اوج رفت، علت این عنوان را سو

    درواقع با توسل به اینکه نشانه این طرح مبارزه هدفمند با قاچاق گوشی به کشور و حمایت از واردکنندگان قانونی آن از طریق جلوگیری از ورود کالای قاچاق، تقلبی، بدون خدمات بعد از فروش و بدون گارانتی هست. ولی پرسش اصلی، این است که با اجرای این طرح چقدر کانال های قاچاق گوشی تلفن همراه مسدود می شود، با توجه به اینکه قبل از طرح رجیستری تامین اجتماعی اقدام به واردات گوشی اپل می کرد، رجیستری چقدر می تواند بازار واردات را سامان دهد؟ ولی پاسخ کارشناسان متفاوت به این پرسش را در زیر می خوانیم.

    رجیستری، جذابیت قاچاق را کم می کند
    یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح رجیستری را عالی ترین راه حل جهت جلوگیری از کالای قاچاق به خاص در بازار گوشی می داند. این منبع آگاه در گفت وگو با «وقایع اتفاقیه» گفت: «اقدامات اولیه جهت اجرایی شدن طرح رجیستری، چهار سال پیش به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی همراه مطرح شد ولی در همان وقت به علت نبود زیرساخت های مناسب، از اجرایی شدن آن جلوگیری شد؛ البته شاید درحال حاضر نیز این زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه باشند ولی در کل باید این اقدام انجام می شد.» این منبع آگاه در ادامه گفت: « درواقع طرح رجیستری جهت جلوگیری از تخلف واردات هست. ولی اینکه آیا در این برهه خاص حساس شده، نمی دانم. بالاخره باید این اتفاق می افتاد.» او در اضافه افزود: « اگر این طرح به خوبی اجرا شود جلوی افرادی که فعالیت های سوداگرانه در بازار کالا به خاص گوشی گوشی دارند را می گیرد.» این منبع آگاه در ادامه گفت: « هر گوشی که وارد شود، درآمدی از طریق مالیات و گمرک جهت دولت دارد.

    هر گوشی قاچاق، درواقع این درآمد را از دولت می گیرد. اگر تعداد گوشی های همراه قاچاق زیاد شود، درآمدهای مالیاتی بسیاری کم می شود. درواقع دولت جهت جبران مجبور است مالیات های دیگری را اضافه کند. درواقع سود یک نفر به زیان یک ملت تمام می شود. سیستم کنترل مرزی کشور مشکلاتی دارد که جهت برطرف ارزش نیاز به وقت داریم. جهت همین رجیستری می تواند راه حل خوبی جهت مدیریت واردات گوشی گوشی باشد و جذابیت را از بازار قاچاق گوشی بگیرد. طرح بسیار خوبی است که به نتیجه های خوبی در بازار گوشی تلفن همراه می انجامد».

    طرح رجیستری جهت براق سازی بازار بود
    ابراهیم درستی، رییس اتحادیه صنف واردکنندگان گوشی نیز اعتقاد است رجیستری، طرح خوبی جهت کم کردن گوشی قاچاق در کشور بود و در این مدتی که اجرا شده است تاثیراتی را در بازار برندهای مشمول گذاشته هست. درستی در گفت وگو با «وقایع اتفاقیه» گفت: «کالای قاچاق در کشور به حدی بود که باید برایش چاره ای اندیشیده می شد. با توجه به زیرساخت ها و امکانات کشور، عالی ترین راه رجیستری بود.» رییس اتحادیه صنف واردکنندگان گوشی در ادامه نسبت به سود سوداگران از قاچاق گوشی گفت: « سالی دو هزار میلیارد تومان سود جهت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه داشت. حاشیه سود به حدی بود که قاچاق گوشی به صورت های متفاوت انجام می شد». درستی در ادامه نسبت به ایراداتی که ممکن است گریبان ادامه اجرای این طرح را بگیرد، گفت: «کاملا طبیعی است که هر طرحی در اجرا با مشکلاتی روبه رو شود مخصوصا طرح رجیستری که بازار گوشی تلفن همراه تا قبل از آن بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کالایش، قاچاق بود. ولی قطعا جهت ادامه، با وزارت صنعت و همین طور ستاد مبارزه با قاچاق هماهنگی های مورد نیاز به عمل آمده است.» درستی راجع به استرداد مبلغ خرید گوشی تلفن همراه هایی که با اجرای این طرح از دسترس خارج شدند، افزود: «برنامه ریزی های مورد نیاز جهت بازگرداندن پول گوشی های قاچاق به افراد شده است و فروشندگان باید در این زمینه کارها مورد نیاز رابه عمل آورند».

    رجیستری خیلی خوب مدیریت نشد
    علی فاضلی، رییس اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران اعتقاد است رجیستری گوشی های همراه را باید از خیلی سال قبل شروع می کردیم تا جلو قاچاق گوشی گرفته می شد. فاضلی به «وقایع اتفاقیه» گفت: «رجیستری راه حل خوبی جهت جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور بود. ولی من فکر می کنم در بحث های مدیریتی اش خیلی خوب نتوانستیم عمل کنیم که باید این عنوان را در ادامه مدنظر قرار دهیم».

    فاضلی راجع به ادامه این طرح گفت: «باید قبول کرد این طرح به این بزرگی که تقریبا تمام برندهای گوشی را مشمول بر می شود، قطعا مخالفانی نیز دارد. در قدم اول، می درخواست کردند جلوی ادامه این طرح را بگیرند که موفق نشدند، در اقدام بعدی قیمت گوشی ها را زیاد کردن دادند.» او در ادامه افزود:
    « این طرح در خدمت اقتصاد ملی است و به نوعی بازدارنده قاچاق و تنظیم کننده بازار گوشی تلفن همراه است.» رییس اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران راجع به بعضی ایرادات مدیریتی در طرح رجیستری گفت: «در بحث هایی می بایست استفاده بیشتری از کارشناسان و تحلیلگران بازار شود. از طرف دیگر در تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیز باید بخش شخصی را دخیل کرد.» فاضلی راجع به زیاد کردن قیمت بعضی برندها گفت: «در بعضی برندها شاهد زیاد کردن قیمت ۲۳ درصدی بودیم که در ادامه روند اجرایی شدن این طرح، این زیاد کردن قیمتی تعدیل می شود. ولی بهتر بود ضمن اجرای این طرح از فعالان و کارشناسان بازار نیز کمک گرفته می شد تا شاهد زیاد کردن قیمتی نباشیم».

    فشرده سخن:
    کانال های قاچاق در کشور متفاوت هست. از واردات کالا به وسیله مسافران گرفته تا عبور و مرورهای مرزی. کنترل هم به نوعی سخت هست. هنگامی که پای «مبارزه با قاچاق» به میان می آید، قطعا دور زدن قوانین نیز اتفاق می افتد. بالارفتن قیمت گوشی یکی از پیامدهای منفی ای بود که انتظار می رفت برایش تدبیری اتخاذ شود؛ البته پایین بودن امکانات مدیریتی نیز مزید بر علت شد تا بعضی برندها شاهد زیاد کردن چشمگیر شوند. در هر صورت با توجه به اینکه درگاه های کنترلی جهت گوشی های قاچاق، تا نسبتی غیر کارآمد هستند، رجیستری تنها راه حل باقی مانده جهت جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه است.

    دشمنی قابل پیش‌بینی با رجیستری

    شهروند

    واژه های کلیدی: بازار | همراه | جلوگیری | رجیستری | اجرای طرح | قاچاقچیان | تلفن همراه | قاچاق گوشی | تلفن همراه | گوشی همراه | کالای قاچاق


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار